18 maj 2014

Dagens långpass

Fick vänta till kvällningen innan jag kundre dra ut på mitt planerade långpass på (enligt Movescount) 9,3 km långa runda. Det var tur att jag var tvungen att vänta för solen hade försvunnit och vindarna hade börjat ta till lite. Alltså, dt var mycket svalare än mitt på dagen.
Jag hade planerat kosten också. Bananpannkakor och havregrynsgröt på dagen. Pasta dagen innan samt ordentligt med vätska. Och jag får säga det att det kändes riktigt bra. Tungt på vissa ställe, men jag återhämtade mig när jag skulle, höll tanken positiv och försökte (och gjorde) njuta av rundan.
Jag glömde min löpklocka hemma, så jag bestämde mig för att jogga efter hur det kändes i kroppen och bara ta det som det kommer. Jag blev förvånad när jag var hemma på exakt en timme och rundan var ju som sagt på 9,3 km. Helt ok tempo med tanke på att det kändes så bra.
På Kraftprovet konmer det finnas ett kritiskt ställe: Gamle dal. Det är där den här fem-trappstegs-backen finns och 100 m senare kommer backen upp till Slusscafét. Detta kommer de sista km:rarna på loppet så jag planerade min runda så att jag kom till Gamle dal i slutet på min runda idag för att känna på hur det känns att komma dit med lite trötta ben. Det var ok. Jobbigt men det gick och jag stannade inte en endaste gång heller!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar